
Като част от американската компания „Procter and Gamble”, марката получава световната популярност с разработване на иновативни продукти. Но освен с вниманието към новостите в научните изследвания, специалистите създават формулите като се съобразяват и с нуждите на потребителите. Избелване на зъбите, дълбоко почистване, свеж дъх или максимална защита срещу образуването на зъбен камък и дори на кариесите – всеки продукт в каталога има специфично предназначение, за да осигури индивидуалните грижи.
Въпреки че днес познаваме „Blend-a-med” като представител на американска компания, появата на първата формула в каталога на марката се случва доста далеч от границите на Щатите. Оригиналната рецепта на пастата за зъби „Blend-a-med” е разработена от немския учен Херта Хафер и предложена на компания „Blendax” през 1949 г. Две години след това производството на формулата започва и от компанията представят първата медицинска паста за зъби с флуорид в Германия. Наричат я „Blend-a-med” и започват да я разпространяват само в аптеките, а след това става все по-чест избор на потребителите в хипермаркетите. Междувременно, като че ли и в друга част на света се фокусират върху иновациите в денталните грижи. Американската компания „Procter & Gamble” започва изследователска програма за намиране на съставки, които да се добавят към пастата за зъби и да доведат до намаляване на зъбния кариес. По това време около 700 млн. от американците имат образувал се кариес и това се превръща в един от най-разпространените здравословни проблеми в САЩ. Ето защо през 1950 г. „Procter & Gamble” формира екип за изследователски проект, ръководена от д-р Джоузеф Мюлер. Задачата е да се разработи и тества нова паста за зъби с флуорид. Не след дълго са готови и резултатите – клиничното проучване на пастата показва намаление в образуването на кариесите с до 49%. Скоро след това, започва производството на формулата и тя става популярна на масовия пазар с името „Crest”.
Оказва се, през 60-те години новаторската роля на „Blend-a-med” в Европа е сходна с ролята, която играе „Crest” в Съединените щати. Всяка от двете марки е изключително популярна в своята родина и получава дори доверието на стоматолозите. Ето защо за мнозина от потребителите пастите се превръщат в доказани помощници в ежедневните грижи за зъбите. Едва ли някой подозира обаче, че един ден двете марки ще се слеят и ще използват една и съща рецепта за формулите.
През 1987 г. „Blend-a-med” се присъединява към “семейството” на „Procter & Gamble”. До средата на

Профилактичните качества на зъбните пасти „Blend-a-med“ се приемат от много стоматологични асоциации в света, включително и от Съюза на стоматолозите в България, който официално препоръчва употребата им. Винаги с внимание да подобри денталното здраве, марката обаче се фокусира не само върху предоставяне на продуктите, а върху образованието на потребителите как да поддържат и подобрят здравето на зъбите си. Чрез създаването и подкрепата на многобройни образователни инициативи, училищни програми и дори образователни проекти с мобилни каравани, през годините „Blend-a-med“ се бори за подобряването на денталните грижи, необходими за здравето на зъбите при всеки човек. виж повече виж по-малко