"През последния век и половина събитията в химическата промишленост в Унгария изиграват важна роля за определянето на бизнеса и научния живот в страната. Съдбата на нашата компания, подобно на много други, е повлияна от променливата и понякога "бурна" унгарска история". Така специалистите от " Caola " започват разказа за компанията. И наистина: днес козметичният производител от Унгария развива успешно дейността си и е познат в много страни по света, а поредица от исторически събития като че ли постепенно са формирали това. "През последния век и половина събитията в химическата промишленост в Унгария изиграват важна роля за определянето на бизнеса и научния живот в страната. Съдбата на нашата компания, подобно на много други, е повлияна от променливата и понякога "бурна" унгарска история". Така специалистите от "Caola" започват разказа за компанията. И наистина: днес козметичният производител от Унгария развива успешно дейността си и е познат в много страни по света, а поредица от исторически събития като че ли постепенно са формирали това.
Първото събитие се случва през далечната 1831 г. Тогава Jozsef Hutter основава собствена фабрика в Будапеща, която започва производство на сапуни, но е и предшественикът на "Caola". Скоро след старта на бизнеса си Hutter става първият търговец в Унгария, който въвежда продажбите на продукти в официални фирмени магазини. А що се отнася до резултата, то той е изключително успешен – продуктите стават популярни и много търсени. От 1906 г. обаче семейното предприятие на Хътър става компания на акционери, наречена Hutter Rt. Е, това не променя успешните позиции, а и продуктите остават същите – основно тоалетни сапуни. Но това едва ли означава, че никога нищо няма да се промени. И новото се случва през ноември 1930 г. Тогава компанията се слива с английския производител "Lever Brothers", a името се променя на "Hutter es Lever". Междувременно на унгарския пазар се появяват сапуните с марка "Flora", които печелят популярност, а по-късно стават и част от "Hutter es Lever".
Другото важно историческо събитие за "Caola" специалистите представят с думите: "He трябва да пропускаме и "Baeder Perfume Corporation", която е създадена от химика Baeder Hermann през 1918г. Всъщност Hermann навлиза в парфюмерийната индустрия и в разработването на сапуни с богатство от знания, придобити след образованието му в Америка. А след като създава фабриката си, започва да разпространява готовите продукти под марката "Caola", която бързо спечелва добра репутация. Дори историята за избора на името впечатлява много хора. Според разказа дъщерята на Baeder Hermann се казвала Carole, но момичето не можело да произнася името си правилно и всички я чували да казва Caola. По-късно таткото решил продуктите да носят това име. Скоро почти 800 различни козметични продукта и почистващи препарати за дома се появяват с етикет "Caola". А успехът им става дотолкова голям, че се сдобива с международен обхват: фабриката има изключителна експортна дейност и дори собствени складове в Милано, Загреб, Прага и Ню Йорк. Но през 1948 г. идва една голяма и нежелана промяна – компанията е национализирана.
Етапът на национализация е третото важно събитие, която споменават днес от "Caola". За него те казват: "По време на този етап няколко големи частни компании са били въведени в "големия общ бюджет". Няма да назоваваме всички тях, но това се е случило с по-горе споменатите компании, които бяха обединени в "Beauty care and Household Chemical Company" през 1962 г. А след близо 20 години компанията започва да носи името "Caola".
През 1992 г. "Caola" става частна собственост отново. От 1999 г. компанията получава името "Caola-Alfa Kozmetikai Rt.". Постепенно унгарският производител развива впечатляващ каталог от марки, сред които е и Caola – козметична марка с каталог от продукти за грижа за кожата. Но "Caola" запазва много от традициите, като продължава да предлага сапуни и продукти за тяло, дори такива с доказала се във времето и изпитана от няколко поколения формула, какъвто е балсамът за ръце "Kez". Освен това, марката представя и специално разработена серия "Barbon", създадена за мъже с продукти за и след бръснене.
Днес "Caola" продължава да се развива. Но въпреки че върви устремено напред, често обръща поглед към традициите на предшествениците и съвсем не забравя събитията от дългата си история. виж повече виж по-малко