Ако трябваше да опишем с едно изречение какво е " Woods of Windsor ", то би било това: "производител с дълга история, с традиции в създаването на козметичните си продукти за тяло и с голям списък от постижения". А ако трябва да кажем защо замъкът в Уиндзор е показан на логото на марката, ето го и отговора: "Разбира се, че това не е случайна препратка. И град Уиндзор, и замъкът там заедно с кралската династия, която понастоящем все още го посещава, са тясно свързани с "Woods of Windsor" или по-точно - те са основна част от историята на марката". Ако трябваше да опишем с едно изречение какво е "Woods of Windsor", то би било това: "производител с дълга история, с традиции в създаването на козметичните си продукти за тяло и с голям списък от постижения". А ако трябва да кажем защо замъкът в Уиндзор е показан на логото на марката, ето го и отговора: "Разбира се, че това не е случайна препратка. И град Уиндзор, и замъкът там заедно с кралската династия, която понастоящем все още го посещава, са тясно свързани с "Woods of Windsor" или по-точно - те са основна част от историята на марката".
Ето и как се поставя началото на тази история. Всичко започва през 1770 г., когато уиндзорската аптека на име "Woods" отваря врати. Тогава аптекарят започва да служи не само за местните хора, а и за кралското семейство и всички изискани гости в замъка. Стотици години след това обаче от аптеката остава само едно занемарено помещение. Но това се променя през 1970 г., когато Роджър и Катлийн Ноулс купуват тази аптека. А докато новите собственици разчистват всичко наследено в помещението, те откриват много "съкровища": куп медицински книги и стари рецепти, сред които и такива за парфюмерийни продукти, предлагани на жителите на Уиндзор през годините. Посочените ароматни композиции обаче дотолкова впечатляват собствениците, че двамата решават да създадат серия от аромати, използвайки оригиналните рецепти. Година по-късно резултатът е налице: на бял свят се появява парфюмна гама "Woods of Windsor".
Стартът на серията остава запомнен с продукти като ароматизиращи помандри, т.е. парфюми в малки кутийки-топчета, обикновено изработени от злато и сребро, които разполагали също с верижка за закачане и мнозина ги носели като медальони или ги закачали някъде у дома. Сред другите дебютни продукти са много различни парфюмни композиции в шишенца и т.нар. потпури или стъкленици със сушени цветя, билки и плодове за ароматизиране на помещения. За много от формули "Woods of Windsor" започват да се използват предимно лавандулов и розов цвят. А за появилите се аромати, собствениците споделят, че са вдъхновени от намерените оригинални рецептури и дори представят продуктите по начин, отразяващ историческата среда, в която били създавани. Така серията от ароматни композиции започва да се предлага в малък магазин в задната част на помещението, която преди години се ползвала за склад и се създавали ароматни "рецепти".
През 1974 г., само 3 години след дебютната серия от аромати, "Woods of Windsor" вече имат големи успехи. Освен в малкото си магазинче, английският производител продава своите продукти на големи търговци и популярни магазини за луксозна козметика. А през 1850 г., графиката на замъка Уиндзор се появява в дизайна на логото, за да се засили наследството на марката. И до днес всеки може да види замъка в логото, но мнозина подозират, че той присъства и заради кралското признание, което "Woods of Windsor" получава. Е, дали това е причина не се знае, но пък е известно, че признанията са получени наистина. Това се случва през 1983 г., когато "Woods of Windsor" печели награда за "Износител", връчена от Кралицата Елизабет II. Е, като че ли Нейно Величество предрича още по-големите граници, на които козметичният производител ще се разпростира. До 1984 г. Роджър и Катлийн Ноулс превръщат цялата аптека в един стилен "Woods of Windsor" магазин, който предлага различни парфюмни аромати, продукти за баня и козметични формули за тяло. Но разрастването не спира дотук. От 1985 г. продуктите се изнасят за над 40 страни по света, а през 1989 г. "Woods of Windsor" за втори път получава специалната награда на Кралицата, отличаваща успехите в международната търговия.
С настъпването на 2006 г. обаче Ноулс продават успешния си бизнес - "Woods of Windsor" става собственост на "Lornamead Group", водещ производител на продукти за лична хигиена, но и поставящ акцент върху инвестирането в утвърдените брандове. Въпреки това, със смяната на собственика традициите за "Woods of Windsor" не се променят. Всичко продължава по старо му или поне докато не настъпва 2012 г. Тогава "Wipro Consumer Care and Lighting" закупува две британски марки с наследство и традиции. Това са "Yardley" и "Woods of Windsor".
Е, дори и след втората смяна на собственика, "Woods of Windsor" отново запазва "същността" си. През пролетта на 2013 г. марката повторно стартира своята гама от парфюми, продукти за баня и козметични формули за тяло. Продуктите са с нови атрактивни опаковки, но и те, и "рецептите" продължават да следват традициите, спазвани през дългогодишната история. Единствената разлика е, че флоралните "съставки", използвани за продуктите, са много повече от тези в началото. Появява се много нови серии, които обаче отново използват качествата на различни растения. Сред попълненията в каталога, например, е серия "Blue Orchid and Water Lily", която предлага парфюм и продукти за тяло, всички създадени с помощта на комбинацията от орхидея и водна лилия. Едно от растенията, често използвани в ароматерапията, също присъства – това е жасминът. "Woods of Windsor" го използва за основен "помощник", когато създава серията "White Jasmine". Всъщност каталогът на марката предлага още много други серии с продукти, които се грижат за кожата, а и подаряват нежни ароматни съчетание. Ухание на цитрусови нотки и етерични масла от бергамот, нероли и лимон, се появява със старта на серия "Bergamot and Neroli", а приятен плодово-цветен аромат от нотки хибискус и нар става част от продуктите "Pomegranate and Hibiskus". виж повече виж по-малко