Как започва всичко?
Историята на "Bourjois" започва през далечната 1863 година, когато актьорът Жозеф-Албер Понсен започва да създава театрален грим. Именно тогава се появява първият в историята на козметиката сух руж (до този момент е имало само маслени). Той е поместен в малка кутийка "Bourjois", която се превръща в символ на марката, запазил своята актуалност и до днес. С появата на тази кръгла кутийка се слага началото на нова ера в козметичната индустрия, а именно макияжът започва да минава през дерматологичен контрол и за първи път се появяват различни нюанси, вариращи от червено и керемидено, до розово и оранжево. Този руж придобива голяма популярност първоначално в театралните среди, след което и в цяла Франция. Година по-късно Понсен започва да доставя своят сух руж на всички императорски театри във Франция. През 1868 година той предава малкия си бизнес на своя амбициозен приятел Александър-Наполеон Буржоа (оттам идва и името на компанията), който прави продуктите разпознаваеми в цял свят и развива марката на международно ниво. Освен легендарния руж, компанията започва да произвежда и множество други козметични продукти, като червила, гланцове за устни, сенки, спирали, пудри, лакове за нокти, сапуни и др. Още в онези години всеки продукт на компанията разполага с оригинално име и привличаща вниманието оригинална опаковка. Още тогава Александър-Наполеон е наясно, че козметиката с марка "Bourjois" трябва непрекъснато да се развива и усъвършенства, за да може винаги да предложи на клиентите си нещо ново и различно. При създаването на своите козметични продукти той започва да добавя лек цветен аромат. Компанията разполага с богат и разнообразен асортимент от продукти, а цветовата гама на марката предизвиква истински фурор за своето време сред представителките на нежния пол. По това време (XIX век) нито един производител на козметични продукти не е в състояние да предложи на купувачите си толкова разнообразна и хармонична козметична палитра, като тази на "Bourjois"! Постепенно компанията се превръща в общопризната международна марка, предлагаща средства за ежедневен грим.
През 1879 година на булевард "Сен-Мартен" в Париж отваря врати и първият бутик "Bourjois", след което марката придобива масово разпространение, а парижанките се редят на опашка, за да се сдобият с невероятните продукти, които марката предлага. Същата година компанията представя новия си продукт - оризовата пудра "Java", която придава гладкост и сияние на кожата. Тя се превръща в истински бестселър и през 1892 година е отличена с награда на международното изложение за козметични продукти. Само за 1897 година са продадени 2 милиона кутийки от популярния продукт. През 1890 компанията представя първия си козметичен комплект - "L'ami Des Dames", който включва пудра за лице, червило, четка и молив за очи и вежди. През 1924 година "Bourjois" представя първия си аромат - "Mon Parfum", а четири години по-късно се появява и новият парфюм "Soir De Paris", който е създаден от известния парфюмер Ernest Beaux. Пикантният с цветни нотки кехлибарен аромат е поместен в изискана бутилка в тъмносин цвят. Първоначално той започва да се продава само в САЩ под името "Evening in Paris", скоро след което се превръща в един от най-популярните парфюми в света. През 1927 година в пресата се появява първата реклама на "Bourjois". Всички рекламни кампании на компанията представят съвременната прогресивна жена, гримът за която се явява едно удоволствие и начин на изразяване. Някои от рекламите на марката носят социално-политически смисъл. Пример за това е рекламната кампания от 1936 година, която предизвиква бурни реакции във френския парламент. В нея е изобразена жена с модерна къса прическа, придружена с лозунга "Жената ще гласува!". По времето когато рекламната кампания се появява жените не са имали право да гласуват в президентските и парламентарни избори.
През 1879 година на булевард "Сен-Мартен" в Париж отваря врати и първият бутик "Bourjois", след което марката придобива масово разпространение, а парижанките се редят на опашка, за да се сдобият с невероятните продукти, които марката предлага. Същата година компанията представя новия си продукт - оризовата пудра "Java", която придава гладкост и сияние на кожата. Тя се превръща в истински бестселър и през 1892 година е отличена с награда на международното изложение за козметични продукти. Само за 1897 година са продадени 2 милиона кутийки от популярния продукт. През 1890 компанията представя първия си козметичен комплект - "L'ami Des Dames", който включва пудра за лице, червило, четка и молив за очи и вежди. През 1924 година "Bourjois" представя първия си аромат - "Mon Parfum", а четири години по-късно се появява и новият парфюм "Soir De Paris", който е създаден от известния парфюмер Ernest Beaux. Пикантният с цветни нотки кехлибарен аромат е поместен в изискана бутилка в тъмносин цвят. Първоначално той започва да се продава само в САЩ под името "Evening in Paris", скоро след което се превръща в един от най-популярните парфюми в света. През 1927 година в пресата се появява първата реклама на "Bourjois". Всички рекламни кампании на компанията представят съвременната прогресивна жена, гримът за която се явява едно удоволствие и начин на изразяване. Някои от рекламите на марката носят социално-политически смисъл. Пример за това е рекламната кампания от 1936 година, която предизвиква бурни реакции във френския парламент. В нея е изобразена жена с модерна къса прическа, придружена с лозунга "Жената ще гласува!". По времето когато рекламната кампания се появява жените не са имали право да гласуват в президентските и парламентарни избори.
"Bourjois" днес
За "Bourjois" са важни желанията и чувствата на жената и тя винаги се стреми да ги отразява максимално добре. Към днешна дата палитрата от козметични продукти на компанията включва почти 400 цвята, зад разработката на които се грижи екип от професионални специалисти. Новите си продукти тя лансира шест пъти в годината, освен това редовно модернизира и обновява дизайна на опаковките си. "Bourjois" редовно пуска на пазара и сезонни колекции в актуалните цветове и текстури за сезона. Всяка година компанията предлага лимитирани колекции от своите малки кръгли кутийки, който са емблематични за марката. През 2013 година "Bourjois" празнува своя 150-годишен юбилей.
виж повече виж по-малко