Големите идеи, тези, които носят промени за много хора, се раждат, като светкавиците. Някой отворен ум, нечие широко съзнание попада на случка, която сгъстява и концентрира цялата му творческа енергия и - хоп - проблясва гениална идея. Така се случва и със Сузи Хюсън, която гледа материал, излъчван в предаването "Светът в действие" по английска телевизия през 1989 г. В него се разказва - с теория и факти - за ефекта от замърсяването на околната среда с диоксин, както и за основния му източник - производството. Едни от големите замърсители са заводите, произвеждащи санитарни материали. Сузи е шокирана от крайно незаинтересованите производители на женски хигиенни марки. Това кара младата жена да се заеме с разработването на собствени дамски санитарни материали, които да се отразяват ползотворно върху женското здраве и производството им да не вреди на околната среда.
В края на 80-те години на миналия век малко производители и потребители си дават сметка за измененията на климата, екосистемите и замърсяването на околната среда, причинени от различните индустриални производства. Опазването и грижите са оставени на организации като "Greenpeace", "The Women’s Environmental Network" и "Friends of the Earth", които развиват активна дейност още през 60-те и 70-те години. Като техен активен член, Сузи Хюсън напълно разбира посоката, в която трябва да се работи. Тя създава първите по рода си в света био натурални продукти за женската хигиена. Тя посвещава времето си както на грижите за семейството си, така и върху развитието на новия си бизнес, който стартира с изследвания и сериозни проучвания на вредните суровините, използвани в производството на тампони и дамски превръзки.
"
Natracare" стартира своето производство през 1989 г. с пълна гама хигиенни дамски продукти, включително първите сертифицирани органични памучни
тампони в света и несъдържащи хлор
дамски превръзки. И това е само началото на приключението.
Познатите превръзки и техния външен слой са изработени от над 90% полимери, които са страничен продукт на петролната индустрия и освобождават диоксин заедно с хлор-избелената дървесна маса. Списъкът на пластмасовите компоненти, включени в продуктите за женска хигиена включва полиетилен (по-известен като материал за производство на пазарски торбички), полипропилен и суперабсорбиращ полиакрилат, създаването на който променя околната среда и климата, заради отделяните токсини. Найлонът не е биоразградим и санитарните продукти, съдържащи полимери на суровия петрол (наричани също полиолефини) замърсяват сушата и океаните за цяла вечност.
Поради тези факти Сузи Хюсън разбира, че жените трябва да бъдат информирани до какво води производството и употребата на такива санитарни продукти. Това е бавен процес, като се има предвид силата на медийната реклама на популярните марки. В средата на 90-те години, с помощта на популяризиране в Интернет и възможността за пряк диалог с жените там, "Natracare" достига до сърцата на много дами и прокарва идеята за по-здравословни и щадящи околната среда продукти, достъпни за всички.
Многократно награждаваните с престижни международни отличия продукти "Natracare", са: органичните памучни тампони, дамски превръзки, ежедневни превръзки, подплънките за кърмачки,
бебешките и интимни кърпички. Те се произвеждат само от сертифицирани органични, натурални и възобновяеми суровини, които са биоразградими и компостируеми.
Своя ангажимент за опазване на околната среда "Natracare" потвърждава, като става първата марка, която прави независим анализ на жизнения цикъл на продуктите си според международната Декларация за екологичност на продуктите (EPD), като същевременно получават и зелен етикет SIS. За своята цялостна дейност и постижения създателката на компанията - Сузи Хюсън, взима световната награда "Жената в етичния бизнес" за 2008 г. и 2009 г. и по всичко личи, че ще има още много отличия и успехи.