Годината е 1984, мястото Съединените Американски Щати, а човекът, който има идея да създаде нов имидж на декоративната козметика и да я представи пред света, е Ерик Чен. За да реализира мечтите си, той основава компанията "
Markwins International" и прави истинска революция в предлагането на декоративна козметика.
През 1986 г. се появяват нейните т. нар. multi-palette compacts - сензационни палитри с декоративна козметика, които включват много цветове, но в малки количества (сенки, червила, ружове, гланцове за устни) в един несесер с огледало.
През 1988 г. Food and Drug Administration (FDA - агенция на Министерството на здравеопазването и човешките ресурси на САЩ) лицензира продуктите на "Markwins International" и ограничава вноса на сенки за очи от Тайван.
През 1990 г. компанията представя на пазара една от революционните си колекции "Blockbuster". Само две години по-късно са пуснати продуктите от двете нови марки на компанията - "The Color Workshop" и "The Colour Institute".
От 1994 г. "Маркуинс" стават първата американска козметична компания, която изнася продукти в Китай, а за няколко години разширяват пазарите си в Канада, Мексико и много европейски страни.
2006 и 2007 г. са белязани от нов напредък - подписват се договори с MGA Bratz и "
Disney" за създаването на детски козметични серии с известните герои. Следват нововъведения и повишаване на качеството на продуктите, а през 2010, след подписване на договор с "
Mattel", се появяват и детските козметични продукти с марката "
Barbie".
През 2011 г. FDA обявява червилата на Markwins за най-безопасни в Америка. През следващата година известната певица от "The Black Eyed Peas" - Фърги, подписва договор с компанията и става неин световен посланик на красотата. А "Markwins" имат какво да дадат на света в това отношение.