Чудотворни билкови екстракти от Изтока – всички сме чували за тях и за това как от древни времена са били полезни на хората в източните страни. Колко от нас обаче са имали възможността да изпозлват качествата на тези растения? Е, точно за да осигури тази възможност, корейската козметична компания "
Doori" се появява на бял свят. Основана през 1998 г., компанията си поставя мисията да подари "здравословна красота", както споделят от екипа. А за да успеят да постигнат това, специалистите започват да създават продукти за коса, като използват предимно лечебни билки, добре познати на древната източна медицина. Така се появяват формули с екстракти от
женшен,
лотосов цвят,
ангелика,
портулака, сибирска хризантема,
книдиум,
зелен чай, корен от черница и още много други.
С течение на времето обаче, създавайки продуктите "Doori", екипът на компанията съчетава традиционните корейски познания за билки с научните изследвания и модерните технологии. Всъщност и до днес това е основната "рецепта", по която всички продукти в каталога се разработват. А броят им, разбира се, е далеч повече, отколкото в началото. През последните години "Doori" предлага разнообразие от продукти за различните
типове коса, като всяка формула "побира" в себе си много от богатствата на източната флора. Но билките стават основната съставка не само за козметичните формули в каталога, а и за "рецептата" на успеха. Постепенно компанията се сдобива с огромна популярност в родината си и дори си изгражда репутацията на водещ производител в грижата коса.
Всъщност, още от първите стъпки, пътят към развитие на корейската марка е изпълнен с низ от успешни постижения. Само година след старта си през 1998 г., "Doori" представя тоник за коса, който започва да предлага с етикета на своя собствена марка – "Daeng Gi Meo Ri". По-късно на страниците на икономическия вестник "Hankook Ilbo" тоникът е обявен за "хитов продукт" , а през следващите години се появяват още и още продукти с етикета "Daeng Gi Meo Ri". Постиженията обаче тепърва започват. През 2001 г. компанията вече предлага продуктите си в Холандия, а на следващата година представя още едно ново попълнение в каталога – енергизиращият шампоан "Златна енергия", който става и "основател" на цяла серия, наречена "Doori Ki Gold" и създадена през 2005г. Но с течение на следващите 5 години компания "Doori" се сдобива с още по-големи успехи – получава сертифициране за качество по ISO 9001, а също и патент за свой шампоан, предотвратяващ косопада. Освен това, продуктовата гама с етикет "Daeng Gi Meo Ri" е обявена за №1 в Корея, щом стане въпрос за грижа за косата.
Е, въпреки постиженията, през следващите години каталогът продължава да се увеличава, а с него и популярността на "Doori" също расте. Продуктите започват да се предлагат в Япония, САЩ и много от страните в Европа. Независимо от мястото обаче, безспорни лидери в каталога са представителите на продуктовата гама с етикет "Daeng Gi Meo Ri", сред които са продуктите от сериите "Mineral Herbal" и "
Doori Vitalizing". А причината за успеха им, като че ли се дължи на ефективността на вложените съставки. Сред предложенията са минерален шампоан с извлек от корен на фалопия, който намалява косопада и стимулира растежа на косъма, а също и олио за коса с минерали и копринени протеини, създадено да предотвратява цъфтежа и наелектризирането на косъма. Друг представители, спечелили симпатиите на много от потребителите, са професионалната подхранваща маска за коса и продуктите "Clinic plus", които имат мисията да бъдат ефективен лечебен комплекс против косопад. Попитате ли обаче специалистите от "Doori" защо през годините много от формулите им постигат големи успехи, а продуктите с етикет "Daeng Gi Meo Ri" заемат изключителни водещи позиции, то отговорът щеше да прозвучи така:
"Ключът към успеха, който носи голямо влияние на нашите продукти над много от химическите шампоани и други формули за коса, е традиционният ни начин на производство. За разлика от химическите смеси, продуктите на "Doori" съдържат повече от 30 местни билки, използвани в източната медицина от векове. За всяка формула свеждаме до минимум химически съставки, а използваните билкови екстракти и извлеци съчетаваме с високо качество пречистена вода. Освен това, билковите съставки извличаме в продължение на 72 часа, за да вземем "узрелите" и концентрирани качества, с които се постига максимален лечебен ефект"
До днес специалистите от "Doori" продължават да използват богатството от качества на билките от Ориента. Всеки следващ продукт започва да се разработва в собствената лаборатория на компанията. След като проведе редица лабораторни изследвания и проучвания на съставките, екипът започва да създава формулите. А всеки готов продукт преминава през строги тестове. Но въпреки че каталогът вече предлага и продукти за тяло, формулите за грижата за коса остават емблематични за компанията. Естествено, основната причината за това е именно мисията на "Doori" да подари "здравословна красота". И ако в началото, тя е прозвучала странно за мнозина, днес също толкова много хора вече разбират, че тази мисия се състои в максималната грижа за коса – от това да бъде красива, до това да е напълно здрава и жизнена. Или както казват от "Doori": "създаваме продукти, които да подаряват не изкуствена красота за косата, а красота, постигна чрез здравето на всеки косъм от корена до върха".
Специалистите от "Doori" посочват и още важни предимства на формулите:- Всеки продукт съдържа лечебни билкови екстракти, които осигуряват комплексна грижа и подхранване не само за всеки кичур коса, но и за скалпа и основата на косъма;
- Минимизирано е съдържанието на вредни химични вещества във всяка формула;
- Продуктите са без добавени изкуствени оцветители и всеки цвят на дадена формула е получен от билковите екстракти и извлеци.