Ако в тълковния речник се твърди, че "кокона" значи "много нагиздена, натруфена жена", то българската компания Kokona определено успява да придаде съвсем нов смисъл на думата. За козметичния производител да бъдеш кокона означава да успееш да подчертаеш своята красота по деликатен, но изключително впечатляващ начин. И както казват от компанията:
"Няма нищо по-хубаво от това, жената да бъде желана, красива, привличаща, ексцентрична и индивидуална, и много, много нежна.
Бъди Кокона преди, по време и след бременността!"
Каква е причината за споменаването на етапа на бременността? Всъщност това са думите от представянето на една от най-популярните серии на производителя -
Kokona & Mother или гамата, която осигурява козметични помощници за грижа за кожата на дамите преди и след раждане. Така, макар да носи атрактивното име "Кокона", компанията показва, че е сериозен съюзник в козметичната грижа, поддържането и подчертаването на красотата, особено в един от най-важните моменти за жената. Що се отнася до това как постига ефективността в грижата, за създаването на продуктите производителят използва комбинацията между науката и богатствата на природата, като растителните екстракти и масла, които имат полезни ефекти за кожата. А "творенето" на формулите Kokona & Mother по този начин носи голям успех. Продуктите от гамата преминават отлично клинични изпитания с над 50 пробанта. След като гамата се появява през 2001 г., с течение на времето Kokona & Mother получава редица признания и официални отличия, сред които Златен медал на Пловдивския международен панаир от 2008 г. и Сребърен лъв от изложението "Произведено в България" през 2006г. Освен това производителят има постижение още с началното представянето на серията - става единственият в България, който разработва козметика за бременни и както споделят от екипа,
"достойно се конкурира с аналогични продукти на чуждестранни компании".Естествено, постиженията са резултат от усилена работа. Тя започва през 1999 г., когато компанията е основана. Зад нейната поява стои Таня Калакунова. А решението никак не е случайно, имайки предвид, че самата Таня има опит в козметологията.
"Висшето ми образование е именно парфюмерия и козметика", споделя Калакунова. След като завършва, тя работи в тази сфера дълго време, а един ден взима решение да направи собствена малка козметична компания. Първите стъпки са скромни - Kokona се появява в края на 90-те и както обяснява основателката ѝ,
"първите няколко години работихме на ишлеме в една козметична компания в Рудозем". От 2001 г. обаче изграждането на собствена фабрика става факт, но мястото е съвсем различно - производствената база е построена на 8 km от Пловдив. И всеки детайл за гарантиране на качеството е спазен, а крайният резултат Калкунова посочва с думите:
"Кокона" има изградена система за качество и спазва изискванията на добрата производствена практика. Това включва анализ на качеството чрез текущ контрол и от акредитирани лаборатории, проверка на суровините, опаковките и крайните продукти. Всички продукти са защитени с търговски марки, притежават козметични досиета и необходимите декларации за безопасност на козметичния продукт".
За продуктите Kokona
Е, в портфолиото на производителя вече има далеч повече популярни попълнения, освен успешните продукти от серия Кокона и Майка, за които споменахме. Сред най-популярните в каталога на компанията са продукти, разработени за защита и отмора на краката. На второ място по успех, основателката на компанията споделя, че са продуктите за бременни Kokona & Mother и бебешката серия
Kokona Bebino, която помага в поддържането на кожата и косата на мъничетата. Освен това бебешката гама се превръща и в част от една благотворителна кауза - от приходите от закупен продукт "Bebino" производителят дарява 5 ст. за дарение на фондация "Искам бебе". Освен това, както Kokona & Mother печели официални отличия, "Бебино" серията също има призове - отличена е със Златен лъв от изложението "Произведено в България", получава и отличия от форумите "Доверете се на българското". Идва и момент на по-голямо постижение, когато двете серии - тази с козметични формули за бебета и тази с продуктите за бременни - преминават родните граници и започва техен износ на европейските и на азиатските пазари. През годините Kokona присъства и на световни изложения, сред които IN-COSMETICS в Барселона, COSMOPROF в Болоня, BEAUTYEURASIA в Истанбул и INTERCHARM в Москва. Но въпреки успехите си, Kokona продължава да се развива и да разработва нови попълнение. През последните години каталогът включва също слънцезащитни продукти, репеленти, антиейдж козметика и козметични формули за лице, коса и тяло, разработени с помощта на билкови и флорални екстракти.
Всъщност всички продукти Kokona се появяват на бял свят с помощта на научните познания в областта на козметологията и растителните дарове, които ни дава природата. Масла, екстракти, извлеци от цветя, плодове и билки - това са основните помощници, използвани внимателно в комбинации. Финалният резултат също е "под лупа" - продуктите на компанията отговарят на изискванията на Европейското законодателство. А за да бъде гарантирано качеството на формулите, от компанията споделят, че всички продукти имат оценка за безопасност, изготвена от професор по токсикология.