Създадена, за да намали образуването на плака, да отстрани бактериите между зъбите и да освежи дъха. Да, безспорно това са действията, с които водата за уста “
Listerine” днес е известна сред милиони хора по света. Но преди да получи репутацията на ефективен продукт за ежедневната дентална грижа на хората, няколко години “Listerine” е синоним на полезен помощник за специалистите в медицината.
Всичко започва през 1879 г. Тогава оригиналната формула за “Listerine” е открита от д-р Джоузеф Лорънс като ефективен антисептик за употреба при хирургически процедури. Две години по-късно Лорънс предоставя патентните права на Джордан Ламбърд, собственик на компания “Lambert Pharmacal”. През следващите десет години формулата “Listerine” вече присъства в множество зъболекарски кабинети, а проучвания показват на пациентите, че тя е ефективен антибактериален продукт в почистването на устната кухина. През 1914 г. “Listerine” вече е първата вода за уста на масовия пазар в САЩ. Тогава започва и активна рекламна кампанията. Посланията показват полезните качествата на продукта, които той проявява като премахва бактериите в устната кухина. Рекламите на “Listerine” запознават потребителите и с термина “холитоза” или медицинското наименование за лош дъх, с който “Listerine” отново успява да се пребори. С течение на времето иновативната формула на водата за уста придобива все по-голяма популярност. Само за седем години, след първото представяне на “Listerine”, приходите на производителя “Lambert Pharmacal” нарастват от 115 000 до над 8 млн. евро. В началото на 70-те години на миналия век полезният продукт в денталната грижа започва да се разпространява извън границите на Северна Америка и често да се споменава в Обединеното кралство като антисептично лекарство за намаляване на лошия дъх.
Близо 80 години “Listerine” е като разпознаваема емблема с точно определена характеристика: антибактериален продукт за дентална грижа, който се предлага в стъклена бутилка. Но въпреки, че отличителните черти са ясни и определено запомнени през толкова дългия период от време, това съвсем не означава, че няма да се променят. За да отговаря на изискванията на потребителите и да продължава да се развива успешно, “Listerine” започва “да се обръща” към нововъведенията. Стартът на промените се поставя през 1992 г. с въвеждането на ново попълнение в каталога – водата за уста “
Listerine Cool Mint”. Две години след това, марката въведежда пластмасови бутилки за продуктите си. Промените обаче не спират дотук. През 1995 г. е добавена и “
Listerine FreshBurst”, която орстранява бактериите, останали след измиване на зъбите и намалява образуването на плака. Така в средата на новото хилядолетие “Listerine” добавя още едно полезно качество за денталната грижа или както новото рекламно съобщение през 2006 г. посочва: “намалява плаката с до 56% повече в сравнение с почистването само с четка за зъби”. Всъщност тази година донася и още една промяна: марката става част от американската компания “Johnson & Johnson“, притежател на редица популярни козметични марки, сред които “
Johnson's” и “
Neutrogena”.
След сливането, водещи отново са новите попълнения. Сред тях са пасти за зъби и избелващи ленти, но безспорно гамата от различни видове вода за уста остава с доминираща роля. Така в каталога на “Listerine” се присъединяват формули, специално разработени за деца и антибактериалната вода “Listerine Zero”, която подобно на детските продукти не съдържа алкохол, но е създадена за възрастни. От 2007 г. пристигат и официалните признания за усилената работа. Марката става неколкократен носител на наградата “Продукт за дентална грижа за годината”. Формулата, която донася приза пет поредни години е “
Listerine Total Care” – вода за комплексна дентална грижа с 6 действия.
Днес различните видове вода за уста на “Listerine” се използват като част от денталната грижа на милиони хора по света. Във всеки продукт от каталога обаче са вложени няколко основни съставки, благодарение на които се постигат ефективните резултати.
Формулата на “Listerine”
Активните съставки в продуктите “Listerine” са:
- ментол 0.042%
- тимол 0.064 %
- метил салицилат 0.06%
- евкалиптол 0,092%
В комбинация всички те имат антисептичен ефект, като метил салицилатът проявява и противовъзпалителни свойства. Качествата, с които продуктите “Listerine” осигуряват дълготрайна защита, но и свеж дъх се дължат на ментола, ценен заради едновременно успокояващия и освежаващ ефект.