Наречена с името на римските пенати, божества пазители за хората, немската марка „Penaten” се появява преди повече от век. Всъщност зад успешната дългогодишна история стои мисия, която е много подобна именно на тази на римските божествени пазители. Първият продукт „Penaten” е бебешки крем, създаден да бъде защитник. Разработен е така, че да предпазва деликатната бебешка кожа от раздразнения. И макар да са отминали дълги години, формулата на защитния крем съществува и до днес. През годините продуктът получава доверие сред много от майките заради трифазната защита, която осигурява: предотвратява кожни раздразнения, образува защитен слой, който не допуска влага и бебешката кожа остава суха, успокоява появили се зачервявания.
Задачата на защитния крем „Penaten” е поставена през 1904 г. Тогава фармацевтът Макс Риза забелязва, че майките се притесняват не само за здравето на детския организъм, но имат опасения и за деликатната кожа на мъничетата. „Въоръжен” с всички свои знания и с ентусиазъм да намери решение, Макс започва да разработва рецепта. Скоро след решението тя се появява, а „тайната” съставка с удивителни качества, която Риза използва, е овча мас. Вече създадено, Макс патентова „изобретението” си в Берлин и го представя пред всички с името „Penaten”. Мнозина са изненадани, но не и Елизабет – съпругата на фармацевта. Заинтересувана от историята на Римската империя, тя дава идеята на Макс как да кръсти готовата козметична рецепта. А с появата на крема, фармацевтът основава и собствена компания, отново с името „Penaten”.
През 1929 г. компанията продава 436 000 броя от бебешкия крем. Цифрата е изумителен успех за Макс, просто защото той стартира с амбициите да произвежда по 10 000 опаковки на месец. Десет години след това, изумителното постижение съвсем не се изпарява, а достига в пъти по-големи размери и над 6 млн. кремчета напускат фабриката на „Penaten”. С успеха обаче идва и началото на Втората световна война. Това не се оказва пречка компанията на Макс Риза да се развива. Или поне не до края на войната, защото няколко дни преди да приключи фабриката на „Penaten” е унищожена. Въпреки че ситуацията изглежда безизходна, компанията на Макс успява да премине през нея. Производството започва да се разпределя на различни места, така че продукцията да бъде възстановена. До 1951 г. няма и помен от злощастната случка, бебешкият крем на „Penaten” вече е класика, а към него компанията предлага и новите продукти, сред които бебешко олио. Няколко години след това, „Penaten” продължава да се движи напред и успява да предложи пълна серия грижа за кожата на бебето – от защитен крем през олио, пудра и деликатен сапун.
С течение на времето развитието отива по-далеч с появата на иновативни продукти. През 1978 г. „Penaten” представя първите бебешки мокри кърпички в Европа, с които продължава да предлага нежна грижа за мъничетата. След тази изненада, „Penaten” пристъпва и към едно друго сериозно нововъведение, но този път в своето управление. В средата на 80-те става част от американската компания „Johnson & Johnson”. След сливането обаче нито мисията, нито името на продуктите „Penaten” се променят. Напротив, новият собственик е известен с бебешката си марка „
Johnson’s” и не само остава верен на принципите на новото си немско попълнение, но и започва усилена работа да увеличи доверието в него. Първата стъпка е през 1994 г., когато Научния консултативен съвет е създаден. Оттогава „Penaten” започва да се посещава от независима група от лекари, акушери и педиатри. Всички те обсъждат разработването на нови продукти, за да може „Penaten” винаги да отговаря на най-нови научни открития и да гарантира качеството на продуктите. А те постепенно се увеличават и каталогът на марката започва да предлага както грижа за кожата на бебета и малки деца, така и всичко за взискателните грижи на бременни жени и майки.
Днес, 100 години след появата си, защитният бебешки крем „Penaten” все още е отличителен белег на марката. Милиони майки използват формулата като част от грижата за своите малки съкровища, а множество педиатри официално признават качествата на формулата. Дори опаковката на крема е непроменена и овчарят на етикета продължава да е символ на основната съставка.