
"Ние вярваме, че всеки притежава красотата тогава, когато е уверен, сигурен и се чувства комфортно в собствената си кожа". Така специалистите от американската компания "Johnson & Johnson" представят своята козметична марка "Clean & Clear". А що се отнася до постигането на увереността в красивия външен вид, от екипа допълват: "Сигурни сме, че когато кожата стане забележимо по-чиста и сияйна, тя става по-красива. И ние вярваме, че можем да помогнем за постигането на този резултат". Така, наясно с това, че в пътя към перфектен външен вид и красота най-важно е кожата да бъде чиста, екипът започва усилена работа в тази посока и резултатът е налице: днес марката "Clean & Clear" предлага изобилие от продукти за почистване в дълбочина. Лосиони, ексфолианти, измиващи гелове, маски за лице – това са само част от представителите в каталога. И много от формулите имат както универсалните почистващи качества, така и специфични свойства, полезни в борбата с несъвършенствата, като появата на петна, пъпки или черни точки по кожата.
Първоначално собствениците от "Johnson & Johnson" представят марката като линия от дерматологични продукти, повечето предназначени за кожата на по-младите, сред които и тези с кожа, страдаща от акне. Постепенно обаче "Clean & Clear" пуска продукти, фокусирани върху овлажняващия ефект и такива за едновременно подхранване и качествено почистване, подходящи за всички възрасти. А с течение на времето мисията за "нежната грижа и чистота на кожата", която "Clean & Clear" има, става все по-популярна. Дотолкова, че през последните години продуктовата гама се предлага в над 46 страни по света.
Малцина обаче знаят, че въпреки това, че "Johnson & Johnson" е собственик на марката, всъщност не е създателят. Дебютните формули на "Clean & Clear" са разработени от козметичната компания "Revlon" през 50-те години на миналия век. Тогава продуктовата гама е представена като линия за
чувствителна кожа, а първият продукт е почистващ лосион за лице. С въвеждането на марката създателите споделят и какво стои за името "Clean & Clear": то се позовава на факта, че продуктите не съдържат аромати или оцветители, а и не оставят никакви следи след изплакване. С внимание именно към тази традиция през годините се добавят нови попълнения в каталога. През 1986 г. са разработени сапуни, а през 1989 г. – шампоан и балсам за коса. С настъпването на 1991 г. обаче вместо поредно ново попълнение, "Clean & Clear" вече има нов собственик – компанията "Johnson & Johnson".
Скоро след промяната "Clean & Clear" се позиционира на козметичния пазар като марката с фокус върху борбата с акне и несъвършенства по кожата. Така в каталога се включват ексфолианти, лосиони и почистващи продукти. По-късно резултатите са налице и работата на специалистите е наградена с успеха на продуктите. По данни на "SymphonyIRI", цитирали проучване сред домакинствата на списание "Personal" през 2012 г., серията от продукти "Clean & Clear" е сред най-добрите 10 решения на потребителите в САЩ за лечение на акне и заема 4% пазарен дял в страната. Но освен това, междувременно марката пуска линията от продукти "Morning Energy". Така постепенно започва да предлага грижа и почистване за различните типове кожа, а и за потребителите от всички възрасти. Защото всеки заслужава чиста, мека и сияна кожа, за да се чувства уверен и да подчертае своята красота.