Ако трябва да кажем каква е "рецептата" за появата на марката "Astera", то със сигурност ще посочим следните "съставки": дългогодишни проучвания, модерни технологии и иновации. А що се отнася до основния участник в създаването на тази "рецепта", това е българската компания "Aroma", чието развитие е впечатляващо. След основаването ѝ през далечната 1924 г. компанията постига изключително успешни резултати. До 40-те години на миналия век тя се утвърждава като водещ производител на парфюмерия и козметика в България. А през следващото десетилетие, "Aroma" става първото българско предприятие, което започва производството на пасти за зъби. Но пътят в ролята на първенец не спира дотук. През 1965 г. за първи път в България "Aroma" внедрява тубеното производство. Прави го чрез новосъздадения си цех за пасти за зъби. В него екипът на компанията използва няколко изцяло нови технологии, сред които тубени инсталации, тубопълнителни автомати и печатарски машини. По това време е създадена и оригиналната профилактична паста за зъби "Мери". Е, въпреки новото начинание, погледът към козметиката и парфюмерията не се отклонява. И що се отнася до резултатите в тази категория, компанията отново е първенец: до 70-те години "Aroma" вече е с репутацията на водещ български износител за страните от Източна Европа.
С течение на времето след повече от 50-годишен опит в създаването и производството на козметични продукти и пасти за зъби, се появява и марката "Astera". Със старта си тя показва, че наследената дългогодишна традиция и стремежа към развитие ще са двете ѝ основни "съставки". И именно с тази "рецепта" през годините "Astera" успява да постигне впечатляващи резултати. Какви са те? През ноември 2007 г. самият бранд мениджър на марката, Деница Милева, ги описва в следните 2 изречения: "Сред българските производители "Astera" няма пряк конкурент. Основни конкуренти на марката са международните компании, на които "Astera" не отстъпва по качество и разнообразие на продуктовата гама". И наистина през последните години марката е един от пазарните лидери в България, но освен това, нейните продукти преминават границите на родината си и се предлагат в над 50 страни по света.
През годините "Astera" постига и удивително развитие в каталога си. Днес марката предлага всичко необходимо за ежедневната дентална грижа както на възрастните, така и на малчуганите. Избелваща паста за зъби с микрогранули, формулата "Astera Total" за комплексна грижа или специална паста за защита против кариеси – каталогът предлага различни продукти, които да отговарят на изискванията на всички потребители. Дори и когато става въпрос за най-малките, "Astera" има много предложения. Сред тях са пастите за зъби "Astera Ice Cream" с аромат на портокал и мляко, "Astera Apple" с аромат на ябълка и "Astera Strawberry" с ягодово ухание.
През годините обаче марката започва да произвежда както разнообразие от пасти за зъби, така и четки за зъби и различни видове вода за уста. Разбира се, едновременно с това гамата от пастите за зъби не спира да се усъвършенства и да добавя нови попълнения. Така, например, през 2007 г. появата на "Astera Parodont Active" поставя основите на пастите за зъби "Astera" със специфична и медицинска насоченост. След тази стъпка в каталога се появяват и формули като "Astera Parodont Herbal" с екстракт от
лайка и смрадлика и "Astera Homeopathica Kids" – детска натурална паста с активна антикариесна защита. Така с всяка изминала година каталогът на марката продължава да расте. Но освен това, фокус се поставя и върху подкрепянето на различни полезни проекти за потребителите. Сред тях е "Здрави зъбки с Astera kids" – инициатива, при която с предоставени продукти от "Astera", през 2014 г. в една детска градина се провежда открит урок за създаване на навици при децата за миене на зъбките.
Днес дългогодишният опит и традициите продължават да бъдат основни "съставки" за "рецептите", но за да отговорят максимално на изискванията на потребителите, от "Astera" следват световните тенденции, постиженията на технологиите и препоръките на стоматолозите.