Замисляли ли сте се след колко време, ако човек "посее семената" на труда, може да "пожъне" своите успехи? Да, в повечето случаи е необходимо дълго време. Понякога обаче първият "плод" на успех се появява изключително скоро. A през годините, след всеки усилен труд, количеството на "пожънатите" успехи се увеличава с всеки изминал сезон. Точно така се случва с
Schauma. Още през 1949 г., когато марката стартира, трудът, който влагат специалистите, е увенчан с изключително голям успех. А за бързата му поява, си има съвсем основателна причина.
Като част от семейството на немската компания
Schwarzkopf, марката Schauma стартира с помощта на богат опит в създаването на шампоани. Още през 1903 г., основателят на Schwarzkopf, Ханс Шварцкопф, решава да създаде иновативна формула, провокиран от скъпите масла и груби сапуни, използвани за измиване на косата. Ханс се заема да намери по-добро решение и първият му продукт за коса в каталога се появява - прахообразен шампоан, който се разтваря във вода. Е, по това време германецът развива бизнеса си с парфюми, но появата на първия шампоан сред продуктите напълно променя посоката. Оттогава до днес Schwarzkopf се стреми да създава единствено иновативни продукти за коса. А през годините става световноизвестна компания, производители на продукти за грижа за косата. Но разбира се, като част от компанията, марката Schauma също има заслуги за това.
След като близо 20 години Schwarzkopf предлага прахообразния шампоан, отново изненадва всички с разработването на първия течен шампоан на пазара. Но когато компанията представя марката Schauma, изненадата е още по-голяма. Дебютът на първия продукт от марката остава в историята на немската козметична индустрия с революционна поява - това е първият шампоан с формула, близка до кремообразната. С течение на времето, иновацията става традиция за труда на специалистите от Schauma. И именно заради иновативното предстои изобилие от успехи. През 1962 г. Schauma отново прави изобретателна и оригинална стъпка. Започва да предлага шампоани, разработени за различните
типове коса. С настъпването на 1967 г. марката изненадва с промяната в дизайна на опаковките си. Оттогава въвежда популярната и до днес пластмасова бутилка с капковидна форма. Разбира се, след това Schauma разширява асортимента си и след 1987 г., марката вече предлага серия от балсами за коса, които, също като шампоаните, получават незабавни и успешни признания.
През следващите години удивителното развитие продължава. Но през 1996 г., към него се присъединява и една промяна - Schwarzkopf, заедно с Schauma и всички останали марки в семейството на компанията, стават част от Henkel. А с новия собственик, Schauma получава и нов облик. Дизайнът на опаковките е променен. Но традициите на марката продължават и затова се появява и поредната иновативна успешна формула - експертите разработват нов комплекс от укрепващи витамини за грижата за косата. През 1997 г. в каталога се присъединяват и създадените специално за деца, шампоани Schauma Kids, а по-късно и продуктите за мъже. С настъпването на новия век, през 2004 г. Schauma е избрана от потребителите като най-популярната марка на шампоани в Германия.
И до днес немската марка продължава напред, устремена към развитие с помощта на иновациите. А що се отнася до пожънатите успехи след вложените усилия, то те определено също продължават да се множат. И освен това, се разпростират далеч извън границите на Германия. През последните години Schauma става международна марка чрез постигане на успешни резултати в нови пазари, като продуктите на марката могат да бъдат закупени в над 50 страни по целия свят.