Първият производител в Германия, който създава мляко за кърмачета и диетични бебешки храни - с тази репутация компания "
Topfer" се сдобива, когато се появява на бял свят. Днес обаче за мнозина "Topfer е не само първият създател на специфични храни, от които имат нужда бебета, а и производител на естествени био хранителни продукти и натурална козметика за мъничетата. Разбира се, предлагането на качествена храна и нежна козметична грижа за бебета и малки деца, се дължат на създателя на компанията - Max Topfer. В началото на 20-ти век, като първия предприемач в Германия, Topfer създава необходимите условия за промишленото производство на детски храни, каквито не е имало до преди това.
![](https://bgdlb.base.msrv.stor.bg/ctimg/1063/topfer-2.jpg)
Нововъведението на Max се случва през 1911 г. Тогава германецът основава компанията си в Бьолен, близо до Лайпциг. Първите продукти са резултат от течна диета за кърмачета, разработена в сътрудничеството с доказани специалисти и лекари. Така компания "Topfer" става нарицателно за качествена диетична бебешка храна. А доверието на все повече родители се състои в това, че създадените хранителни продукти в каталога може да бъдат част от индивидуална диета за коригиране на нарушения в хранителния режим на бебето, като недостатъчно или прекомерно хранене, както и да се използват за регулиране на перисталтиката на червата. Тези положителни качества продължават да печелят доверие, дори и след като компанията премества производството си. Това се случва през 1923 г., а новата фабрика е в Алгой. Изборът на този град се дължи на по-добрата наличност и повече предлагане на суровини. Точно заради това се оказва, че преместването никак не е погрешна стъпка, а една чудесна причина каталогът да започне да расте. И новите попълнения започват да се появяват. През 1927 г. от екипа на Topher представят диетична суха оризова каша, която е разработена в сътрудничество със специалисти и учени от Медицинския Университет "Charite" в Берлин. С настъпването на 1932 г. майките се сдобиват с още "помощници" за грижите и храненето на своето бебе - появяват се безмлечни храни, чиито днешни представители са инстантните био безмлечни каши, сред които "
Ориз и банан", "
Царевица и морков" и "Пълнозърнеста спелта". Разбира се, разработването на качествени и полезни за мъничетата "рецепти" е важно за "Topfer". Ето защо и създаването на първите безмлечни продукти в каталога на компанията става с помощта на един американски лекар и професор - д-р György.
През 1936 г. в продуктовата гама на "Topfer" дебютира първата козметични формула за най-малките. Наречена е "Kinder Kleiebad" и представлява добавка за вана на прах със съдържание на пшенични трици. През годините формулата е усъвършенствана, а днес я познаваме като пудра за вана с био пшенични трици и био маслиново масло. Появата на първия козметичен продукт в средата на 30-те обаче не е повод хранителният избор в каталога на "Topfer" да не се обогати. Сред попълненията е мляко за кърмачета "Lactana", което се появява през 1953 г. И става емблематично за немската компания. Оттогава до днес "Lactana" продължава да присъства в каталога. През цялото време обаче продуктът се адаптира и произвежда съгласно последните изследвания, хранителни и научни познания за бебешките храни. А последните подобрения във формулата на "Lactana" са направени от новите собственици на компания "Topfer" - Сузана Габлер и д-р Джордж Габлер. Двамата стават ръководители на "Topfer" през 1958 г. С настъпването на 1966 г. се появява и усъвършенстваната формула - мляко за кърмачета "Lactana" с бифидобактерии, разработено в сътрудничество с проф. д-р Майер. По-късно бифидобактериите се използват и за състава на преходно мляко "Lactana". Но независимо дали за кърмачета, или преходна, всяка млечна формула се създава така, че в най-голяма степен да наподобява съдържанието и хранителните качества на майчината кърма. А причината бифидобактериите да присъстват в състава е това че, те потискат вредните бактерии в чревния тракт и имат важна роля за нормалното храносмилане. Постепенно именно тези качества на бебешките млека и позитивите на останалите продукти в каталога донасят големи успехи на "Topfer" - увеличават и броя на потребителите, и доверието на всеки от тях.
![](https://bgdlb.base.msrv.stor.bg/ctimg/1064/topfer-3.jpg)
Въпреки успешното развитие, "Topfer" не спира да се стреми да добавя още позитиви за продуктите си, така че всички майки да бъдат спокойни за своите мъничета. А какво по-голямо спокойствие може да се гарантира от това храната да бъде максимално качествена? Ето защо от 1989 г. компанията стартира една промяна в производството на бебешките си храни, като добавя внимание към био качеството. От този момент до днес всички хранителни продукти в каталога се произвеждат в съответствие с регламентите за биологично земеделие на Европейския съюз. А що се отнася до козметиката в гамата, то вниманието към качеството също е изключително важно. От 2007 г. козметичните продукти за най-малките, обединени в серия "Topfer Babycare", се произвеждат в съответствие в съответствие със строгите стандарти и изисквания на "BDIH" - лицензирана сертификационна организация за натурална козметика. Освен това, козметичните формули за деца на "Topfer" получават и най-високата степен - "много добър" - на Изследователския институт "Dermatest". Продуктите в козметичната гама печелят и отличие от списание "Öko-Test" - немското печатно издание с репутация на "списанието за потребителски тестове, изследвало козметични продукти, които "претендират", че са натурални".
Ето защо, и през последните години мотото на "Topfer" е "Най-естественото решение". Защо е избрано и формулирано така? Отговорът на собствениците е: "Въз основа на мотото, което е и нашата философия, ние гарантираме внимателен подход към природата и околната среда чрез използване на биологични суровини. С тях през цялото време се стремим да произвеждаме най-добрите, най-хранителните и безопасни продукти за бебета и деца. С внимание към всичко това "Topfer" успя да се превърне в един от водещите производители на биологични бебешки храни и натурална козметика за мъничета".