„В грижата за кожата ми присъстват само вода и CD”. С този рекламен лозунг през 70-те немската марка „
CD” прави първата стъпка към своя път на успеха. Всъщност посланието се използва и до днес, но ако при първата си поява малцина са знаели какво се крие зад него, днес мнозина са наясно, че продуктите на марката предлагат грижа за кожата в хармония с природата.
Първият продукт на „CD”, който използва природните дарове е прозрачен сапун във вид на кехлибар. Появява се през 1971 г. и с него немската компания „Elida” представя своята нова марка. Нарича я „CD”, а значението на съкращението обяснява като „klar und durchsichtig”, което означава „чист и прозрачен”. От появата на своя първи продукт марката започва да прави следващите стъпки към успешното си развитие. Не след дълго кехлибареният сапун получава доверието на един от най-известните немски модни дизайнери Jil Sander. Впечатлява я дотолкова, че през 1976 г. всички виждат Jil в реклами на „CD” . През следващата година марката представя и първия спрей за тяло на немския пазар, който е поредната стъпка напред.
До средата на 80-те в каталога на „CD” вече присъстват мляко за тяло, душ крем и душ гел, всеки обогатен с растителни екстракти. Не след дълго се присъединява и пяна за вана, която впечатлява потребителите със съдържанието на растителни масла. През 2000 г. каталогът вече предлага разнообразие от продукти за почистване и грижа за кожата на тялото, а марката е популярна в цяла Германия. Скоро след това, „CD” преминава и границите на своята Родина. През 2004 г. марката се присъединява към британската компания „Lornamead”. След сделката става факт и клонът на компанията в Германия – „Lornamead GmbH”. Оттогава „CD” започва да се предлага в съседна Австрия и в страните от Централна и Източна Европа.
След сливането с британската компания обаче нищо от традициите не се променя. Известното за потребителите мото „CD Reinheitsgebot” (в букв. превод от немски „CD чистота”) продължава да важи с пълна сила. В каталога на марката всеки може да избира продукти с „дарове” от природата. Спрей против изпотяване с екстракт от цвят памук или рол он с натурални морски минерали. Дори за красивите представители на флората, „CD” показва, че могат да бъдат полезни помощници в поддържането на красотата при хората. Сред основните примери е разнообразната гама от продукти за тяло с екстракт от
водна лилия. Всъщност качествата ѝ са толкова ценни, че през последните години екипът на „CD” създава и продукти за лице с екстракт от красивото растение.
За да гарантира близостта с природата, днес марката използва своето мото и като печат за продуктите. Всички рецепти за грижа за кожата с надпис "CD Reinheitsgebot ®" не съдържат
минерални масла, силикони,
парабени, изкуствени оцветители и животински съставки. Сега, както и при появата на „CD”, се спазва само една формула: "По-малко е повече", защото според екипа това е „перфектната рецепта за грижа за кожата”.