Замисляли ли сте се каква е причината една козметична марка да съществува в днешни времена, но да има много дълга история? Е, след като разберете историята на "
Alkmene" със сигурност бихте си казали, че основната причина е успеха на продуктите. А "Alkmene" го постига, още с първата си формула, която създава преди дълги, дълги години.
Всичко започва през 1974 г. в Германия. Тогава немската компания "Mann & Schröder" представя лосиона за тяло "Alkmene". По това време обаче единственият козметичен представител в каталога на компанията е лак за коса. Причината е, че още със старта си през 1951 г. "Mann & Schröder" специализира в производството на почистващи препарати за дома. Но въпреки че повече от две десетилетия се занимава с това, появата на лосиона за тяло "Alkmene" променя посоката и развитието продължава единствено в измеренията на козметичния свят. А резкият завой се дължи на успеха, който дебютният продукт "Alkmene" постига. Всъщност дизайнът и качественият състав на лосиона за тяло впечатляват изключително много хора. Освен това, продуктът получава и редица признания, сред които награда за дизайн "graphis annual 1973/1974". Успехът обаче не спира дотук. Придобива големи измерения и то дотолкова, че едно шишенце "Alkmene" става експонат, изложен в Музея на модерното изкуство в Ню Йорк.
Естествено, никой не би пренебрегнал един такъв свой успех. Затова след него немската компания
"Mann & Schröder" продължава да развива козметичния си каталог и малко по малко да оставя препаратите за дома. Но и съдбата като че ли е напълно "съгласна" с това – скоро след създаването на лосиона за тяло "Alkmene", правителството премахва фиксираните цени за марковите продукти. И след тази законодателна промяна през 1974 г. "Mann & Schröder" създава още козметични формули "Alkmene". Попълненията са предимно продукти за лична хигиена, сред които душ гелове и шампоани. Продуктите за тяло постепенно се разрастват с идеята да осигурят грижа за различните
типове кожа, а шампоаните увеличават броя си, за да отговорят на нуждите на всички
типове коса. A доверието на все повече и повече потребители продуктите получават заради качеството на състава. Всеки продукт "Alkmene" e създаден с помощта на природна рецепта, в която присъстват растителни екстракти с доказани козметични свойства.
И до днес представители на флората са основни "помощници" за създаването на продуктите "Alkmene". Екстракти от
коприва,
лайка, репей,
лавандула,
арника и още много други са част от състава на формулите за коса, лице и тяло на марката. А що се отнася до това защо избраните съставките са такива, то мотото на "Alkmene" – "силата на природата" – е изключително подходящ отговор. Всъщност специалистите от немската марка обясняват и в какво точно се състои природната сила: "
Фактът, че природата ни помага да бъдем щастливи, спокойни и активни е нещо, което всички ние знаем. За потушаване на напрежението, за борба с първите грипни симптоми през студените дни и за още много други проблеми всички хора можем да разчитаме на ефекта от изпитани лечебни растения. Ние следваме принципа "всичко е от и в природата" и използваме знанията за растенията при създаването на всяка козметична формула".
Ето защо през годините специалистите винаги разработват продуктите на "Alkmene" с различни активни съставки от природния свят и с това марката става успешна. Дори нещо повече – става движеща сила за компанията-собственик "Mann & Schröder". След появата на "Alkmene" основателите на компанията започват да инвестират в сгради и производствени съоръжения. През 90-те компанията вече разполага със сертификат за качество DIN EN ISO 9001. А съгласно него оборудва и своя специална лаборатория за контрол на качеството, като целия процес е компютъризиран. И след създаването на всичко това "Mann & Schröder" прави все по-големи постижения в козметичния бранш. Дотолкова големи, че днес компанията е световноизвестна с изобилие от собствени козметични марки. Сред тях са медицинска грижа за кожата "Numis", продукти за тяло с плодови аромати "Fruttini", арома и спа козметика "Aldo Vandini" и козметични формули "Sanosan", специално създадени за най-малките.
Днес продуктите на "Alkmene" и всички останали козметични марки на "Mann & Schröder" се предлагат в десетки страни от Европа. Международният успех обаче не се изчерпва само с това – от 2000 г. компанията има клон и производствена база в Русия. А през 2010 г. инвестира в нова система за по-високи стандарти за качество и съобщава, че ще има и ново попълнение към каталога – козметична марка със слънцезащитни продукти. Междувременно вече създадените марки продължават да постигат успехи в международен план и докато регистрират приходите от 100 000 000 евро, "Mann & Schröder" започва да предлага продуктите си в Китай.