Чували ли сте израза "Mind the gap"? През последните години това е основното послание, което швейцарската марка за дентална грижа "
Curaprox" отправя към потребителите си. А що се отнася до значението, скрито зад тези думи, то мнозина биха го свързали с лондонското метро. Звучи невероятно, но пък ще бъдат прави. И това е така, защото както казват специалистите от "Curaprox": "Всеки, който е използвал лондонското метро, е запознат с думите "Mind the gap", които предупреждават пътниците за разстояние между перона и влака". Е, след трупане на знания и дългогодишен опит в създаването на продукти за устната кухина, "Curaprox" показва, че "Mind the gap" е предупреждение, което важи с пълна сила и в денталната грижа.
Да, първоначално звучи странно, но от "Curaprox" посочват няколко празнини и пространства, които са реална опасност. На първо място, това са анатомичните пространства между зъбите и венците, които рядко или никога не почистваме. Също толкова опасни са и празнините в познанията на хората за дентални заболявания (гингвит, пародонтит и др.), както и незнанието какви са последиците от тях за здравето. Но това не е всичко – съществуват и пропуски при почти всички, когато стане въпрос за профилактика и грижа. Taka "Mind the gap" става предупреждение за друга ситуация, но отново застрашаваща здравето на човека. Точно заради това специалистите от "Curaprox" споделят, че "всички тези празнини трябва да се запълнят, за да имаме здрави венци и здрави зъби". А това може да стане с правилните знания, умения и грижи. И точно тези три неща "Curaprox" придобива през годините, за да ги предаде на потребителите.
Първата стъпка към придобиването на знанията и уменията започва през 1972 г. Тогава "Curaprox" стартира като част от швейцарската компания "Curaden International". Започват да се създават продукти за устна хигиена с помощта на университетски специалисти и практикуващи зъболекари. И постепенно "Curaprox" трупа полезни знания, а каталогът се разширява. Появяват се различни видове пасти за зъби, които обаче има нещо общо: не съдържат химичния пенообразуващ агент SLS или потенциално токсично вещество, проявяващо вредни въздействия върху човешкия организъм. Разбира се, влагането на знания не спира дотук. "Curaprox" разработва антибактериална вода за уста без алкохол, но със съдържание на хлорхексидин и натриев флуорид, с които става подходящ заместител на пастата за зъби и отличен помощник за хората с брекети или ортодонтски апарат. Специалистите от марката обръщат също толкова специално внимание и на четките за зъби. С течение на времето се появяват различни видове, сред които интердентални четки за почистване на пространството между зъбите и иновативната "Curaprox Hydrosonic CHS 100" или електрическата четка за зъби с ултразвукова технология.
През годините всеки следващ продукт в каталога е създаден с помощта на експертното знание. Или както казват от екипа на "Curaprox": "Чрез сътрудничеството ни с швейцарски дентални лекари и университетски специалисти придобихме богатство от знания за техниките за почистване на зъбите и денталната грижа. Освен това, така успяхме да създадем продукти, които съчетават в себе си истински ползи за здраве". Но остава още едно от предупрежденията на израза "Mind the gap": запълването на празнините в познанията на хората. Е, от "Curaprox" се справят и с тази опасност за здравето, като намаляват риска – но не само с едно предупреждение, а чрез широко обсъждани теми с експертно мнение за денталната грижа, които всеки може да прочете на официалния сайт на марката. А след като "Curaprox" става наясно с експертните познания и придобива опит през годините, създава и своите 3 изисквания, на които всеки продукт трябва да отговаря.
Според изискванията, поставени от екипа, продуктите "Curaprox" трябва да са:- Атравматични
Те не трябва водят до наранявания, както много от другите дентални продукти на пазара. Например, много видове от конците за зъби – голяма част от тях не почистват ефективно междузъбните пространства, но и често нараняват венците. - Ефективни
Трябва да работят безупречно. Всяка формула да бъде създадена така, че да поддържа по-дълго време здравето на венците и зъбите. - Приемани
Продуктите да са лесни за използване. Освен това, докато трае разработването им за всички формули важи правилото – "Трябва също така да се наслаждавате, когато ги използвате".