„Нежен към косата, безмилостен към пърхота“ – в над 50-годишната история на „
Head & Shoulders“ това е основното мото, което се спазва при разработването на всеки продукт от марката. С непрекъснати проучвания, екип от специалисти успява да създаде ефективни формули против пърхота, които днес съставят каталога от шампоани „Head & Shoulders“, познат на милиони потребители по целия свят. Откриването на правилната рецепта обаче е резултат от дългогодишни изследвания.
Всичко започва през 1961 г. Тогава „Head & Shoulders“ се присъединява към голямото семейство на американската компания „Procter & Gamble“. От няколко години компанията има опит в създаването на продукти за коса с марката „
Pantene“. Това обаче не се превръща в пречка за разработването на по-специфична гама от шампоани. Екип от специалисти се наема със задачата, наясно, че страхотно изглеждащата коса започва от балансираната кожа на главата и всяко нарушено равновесие може да доведе до нежелани последици като пърхот. Първата стъпка от успешния път на „Head & Shoulders“ е въвеждането на активната съставка Цинк пиритион (ZPT). Тя е съвсем нова за всички и потребителите не познават нито едно от нейните действия. През 1969 г. обаче изключителната ефективност на съставката в борбата с пърхота е доказана чрез първото нейно клинично тестване. Въпреки това, специалистите от „Head & Shoulders“ не спират с проучванията и изследванията, а се стремят да усъвършенстват формулата си максимално. През 1971 г. откриват, че основните причинители на пърхота са геномът Malassezia Globosa и молекули, наречени липиди.
След като открива „виновниците“, екипът продължава с още по-активно проучване. Започва усилена работа, за да разсее мита, че пърхотът е само досадни видими бели частици. Истината е, че е сериозно нездравословно състояние на скалпа. Подобно състояние всъщност е реакцията на организма към генома Malassezia, причиняващ гъбичката, виновна за появата на пърхота. С доказването на тези факти при всяко следващо изследване, екипът успява да усъвършенства продуктите от каталога на „Head & Shoulders“. Разработва дотолкова успешна формула, че днес тя е популярна в целия свят.
Формулата на „Head & Shoulders“
Тайната, която екипът използва за създаването на формулата „Head & Shoulders“ се крие в уникални частици, които повишават ефективността на Цинк пиритион (ZPT). С тяхна помощ специалистите създават „Актицинк комплекс“ („Actizinc Complex“), присъстващ във всички шампоани „Head & Shoulders“.
„Актицинк“ формулата работи толкова добре, защото доставя активните съставки за борба с пърхота там, където са най-необходими, т.е. действа много ефективно върху гъбичката-причинител на пърхота. Така бързо премахва следите от пърхот, сърбежа и раздразнението по кожата на главата и се превръща в ефективен инструмент за контрол на растежа и разпространението на Malassezia – главният виновник за появата на пърхота.
През годините усилената работа и успешно разработената формула се превръщат в основната причина „Head & Shoulders“ да получи признание не само от потребители, но и от специалисти. През 2011 г., на 50-тата си годишнина, марката е с присъствие на Световния конгрес по дерматология. Девет от всеки десет анкетирани дерматолози на конгреса казват, че препоръчват „Head & Shoulders“ като ефективен против пърхот продукт.
Тайната рецепта на успеха
С непрекъснато проучване през годините екипът установява ефективната технология за лечение на пърхота. В дългогодишната си работа обаче специалистите разбират и, че никой не иска да жертва поддържането на жизнена и здрава коса за скалп в добро състояние. Така основната ефективна рецепта за лечение на пърхота екипът решава да комбинира с технологията на най-добрите елементи от козметични шампоани – почистване, подхранване и страхотни аромати. Резултатът е, че „Head & Shoulders“ не носи нито усещането, нито аромата, които всеки би очаквал от един шампоан, лекуващ пърхот. Вместо неприятна миризма, съвсем възможно е да има свежи, енергизиращи ухания. Едно от последните ароматни попълнения, например, е шампоанът „
Apple Fresh“, ухаещ на зелена ябълка.
Към ефективната „Актицинк“ технология екипът добавя и богатата формула, която прави косата податлива на оформяне и придава усещане за мекота. Разбира се, специалистите са наясно и че, причината за появата на пърхота може да е една, но съществуват различни типове коса. Ето защо в каталогът си „Head & Shoulders“ предлага достатъчно нежни формули за всекидневна употреба, но и разработени за суха или мазна коса, дори и за боядисаната. Независимо от това за кой тип коса е предназначен, днес всеки продукт „Head & Shoulders“ осъществява основната цел, поставена още със стартирането на марката – косата да бъде свежа и дълбоко почистена, поддържайки доброто състояние на кожата на главата. С това печели и милиони потребители по света.
„Нежен към косата, безмилостен към пърхота“ – оказва се мотото на марката е и тайната рецепта на успеха.