Годината била 1921, когато машинният инженер Макс Браун отворил малък инженерен магазин в град Франкфурт на Майн. Две години след това започнал да произвежда резервни части за радиоточки, а през 1928 г. вече се занимавал и със сглобяването и продажбата на цели радиостанции. Но кой би предположил, че това е началото на една компания, която се превръща в един от най-големите производители на потребителски стоки?
Е, може би вече сте се досетили от името на инженера, че става въпрос за немската компания "
Braun". Специализирана е в производството на потребителски продукти, като например уреди за бръснене и оформяне на брадата, за обезкосмяване и дори такива за приготвяне на храни и напитки, като произвежда дори електрически уреди за устната хигиена под марката "
Oral-B". Компанията е базирана в Кронберг, Южна Германия. През 1967 г. "
Gillette" закупува контролния пакет акции на дружеството, но изцяло го притежава в периода от 1984 до 2005 г., когато "Gillette" се превръща в част от "Procter & Gamble".
Вероятно се питате какво се случило с магазина на инженера и как толкова просто начинание поставя началото на световноизвестна в днешни дни марка. След като се установила като един от водещите производители на радио техника в Германия, компанията била една от първите, комбинирали радиото с грамофона. През 1935 г. се родила марката "Braun", а логото ѝ още от тогава е с типичното главно "A", създавайки контраст с останалите букви.
Компанията продължавала да расте, но когато Втората Световна война била в разгара си, всички фабрики във Франкфурт биват почти изцяло унищожени. Така през 1944 г. Макс Браун е принуден да започне от нулата с помощта на 150 от работниците му.
През 50-те години компанията започва да се занимава с производството на електрическата самобръсначка, която се превръща в най-известния им продукт. Първата такава самобръсначка имала люлеещ се режещ блок с много тънко, но стабилно стоманено фолио, монтирано над него. Това е отличителна характеристика на електрическите самобръсначки "Braun" и до днес. В същото десетилетие компанията започва да произвежда и първите си кухненски уреди, сред които миксери и кухненски роботи.
"Braun" се фокусира върху производството на потребителски стоки още през 70-те години на XX век, сред които електрически самобръсначки, кафе машини, часовници и радиостанции. Онази част от компанията, която се занимавала с производството на радиостанции, грамофони и други висококачествени аудио продукти, се превърнала в "Braun Electronic GmbH" - юридическо независимо дъщерно дружество на "Gillette", която на следващата година се превръща в собственик на всичките сектори на "Braun".
След голяма борба с конкурентни фирми, които ясно имитирали продуктите на "Braun", в частност домакинските уреди, "Gilette" решава да я превърне в частна компания. През 2005 г. "Gillette" е придобита от компанията "Procter & Gamble" (P & G), което я прави и новия собственик на "Braun".
През 2008 г. "Procter & Gamble" прекратява продажбата на всички уреди "Braun" в САЩ, оставяйки само самобръсначките и електрическите четки за зъби. В Европа продажбата на продукти от другите сектори продължава до 2012 г., когато онзи, който се занимава с производството на кухненски уреди, става собственост на "De'Longhi".
Днес "Braun" предлага голям избор от електрически уреди, които се грижат за външния вид на мъже и жени от цял свят. Сред тях са електрически самобръсначки, епилатори, тримери за лице, уреди за оформяне на брадата и много други.