Албумът "Изпращам ти ангели" носи специално послание. Той е кръстен на едноименната песен, подарена от авторката Росица Узунова. Певицата искрено вярва, че както медиците лекуват, така и музиката може да помогне на много хора. Самата тя се е убедила в лечебната сила точно на тази мелодия от реакцията на публиката, когато я изпълнява по време на своите концерти. Работила е с изявени композитори и текстописци, а в записите на мелодиите са използвани много живи инструменти. Нейните почитатели ще открият чичово, четворно, македонско, северняшко, йовино хоро. Последното е много рядко срещано и е специален подарък за ... |
|
Продължава поредицата на Музикална къща “ГЕГА НЮ” “БЪЛГАРСКО ХОРОВО ИЗКУСТВО”. Втората програма е с обработени народни песни или авторски песни на фолклорна основа. Още със създаването на първите хорове в България, основна част от репертоара им са предимно китки (потпури) от български народни песни. Оттогава до днес музикалният фолклор е сред най-използваните интонационни източници. А много от създадените на тази основа песни са се превърнали в класика на хоровото творчество. Затова е и съвсем естествено една цяла програма да бъде посветена на тези песни, станали емблематични за българското хорово изкуство като: “Леле, ... |
|
С диригент Христо Недялков. ... През 1960 г. е основан Детският хор на Българското национално радио. Негов създател и диригент до днес е академик Христо Недялков. За 50 години хорът е направил 80 турнета, пял е в 32 държави, изнесъл е над 2000 концерта. Репертоарът на състава включва около 800 песни от български и чужди композитори. Те са записани и издадени в множество грамофонни плочи и дискове. Подготовката на малките певци е истинска школа по вокално майсторство. Затова не е случайно, че част от тях избират пеенето за своя професия, а останалите запазват за цял живот любовта към музиката. В юбилейното издание ... |
|
Историята на Франц Биберкопф е Възпитание на чувствата на дребния крадец. Най-екстремното, главозамайващо, последно и най-съвършено въплъщение на стария буржоазен bildungsroman, убеден е Валтер Бенямин, а Бертолт Брехт казва: "За същността на епическото съм научил от Дьоблин повече, отколкото от всеки друг.""Осъзнах, че чета Берлин - Александерплац по начин, който трудно може да се нарече четене - а по-скоро поглъщане, всмукване, изяждане с кориците. И тези изрази отново не дават точна представа за моя начин на четене, който опасно често не беше никакво четене, а по-скоро живот, страдание, отчаяние и страх.& ... |