„Звучи странно, но май съм истински цветохолик. Окото ми за цветовете буквално ме носи по целия свят в безкрайно търсене на спиращи дъха, модерни нюанси. Не мисля, че бих могла да гледам на света по какъвто и да било друг, по-добър начин. От перфектното оранжево на пазара в Индия до уникалните бледорозови пантофки на балерина от балетната школа в Лондон, моята мания към нюансите никога не спира”.
Еси Уайнгартен, основател на „Essie Cosmetics”
Да бъдеш цветохолик. Странно, нали? Заради нестандартната си страст към цветовете обаче американката Еси Уайнгартен създава емблематичната марка „Essie”. Класически естествени тонове, матови оттенъци, ярки нюанси и бляскави ефекти – днес лаковете за нокти на „Essie” се предлагат в над 250 000 салона в цял свят, милиони жени притежават любимия си цвят, а десетки известни личности избират своите нюанси, с които да се появят на официалните събития. Всъщност в продължение на десетилетия „Essie” е „икона”, на която се доверяват професионалисти, звезди и дори кралски особи.
Как започва всичко?
Да, днес марката е емблематична за мнозина, но за „Essie” също толкова емблематична е и една година – 1981 г. Вече завършила в Института на модата в Ню Йорк, по това време Еси Уайнгартен решава да претвори своята страст към цветовете в едни не много популярни козметични продукти – лакове за нокти. „Всички компании бяха заети да правят лосиони и отвари, сенки за очи и спирали, червила и кремове, но никой не правеше лак за нокти”, разказва Еси. За самата нея обаче в една малка бутилчица лак може да се побере прекрасен цветен нюанс, но и да се скрият собствена индивидуалност и характер, с които жените да се идентифицират. Убедена в „цветните сили” на лаковете, но разочарована от сромното им присъствие на пазара, Еси решава да създаде своя собствена гама от тях. С капитал от 10 хил. долара и с помощта на химик, който Уайнгартен намира, марката „Essie” стартира. Двамата създават и специалната формулата за лак. Както я описва Еси „нежна като коприна и издръжлива като стомана”. Не след дълго в каталога се появяват 12 различни цветове, всеки създаден по формулата и вдъхновен от детайлите в ежедневието на Уайнгартен . Още първият продукт е резултат от един цветен предмет – сатенена възглавница, чийто малинов цвят самата Еси обожава.
Въпреки ентусиазма на Уайнгартен обаче, в множество от салоните за красота отказват да предлагат повече разновидности на лакове. И макар да няма година от основаването на нейния бизнес, Уайнгартен решава да не се доверява на тенденциите, а да вземе нещата в свои ръце. Един ден заминава за Лас Вегас, заредена с лакове в куфара и нестандартни планове в мислите. Избира това място с мисълта: „Там има танцьорки, крупиета, коктейлни сервитьорки – всички трябва да изглеждат перфектно. Освен това във всеки хотел има салон за красота”.
Оказва се мислите на Еси Уайнгартен никак не са далеч от реалността. Благодарение на тях и с представянето в бляскавия град „Essie” започва да се сдобива и с блестящи успехи.
Въпреки ентусиазма на Уайнгартен обаче, в множество от салоните за красота отказват да предлагат повече разновидности на лакове. И макар да няма година от основаването на нейния бизнес, Уайнгартен решава да не се доверява на тенденциите, а да вземе нещата в свои ръце. Един ден заминава за Лас Вегас, заредена с лакове в куфара и нестандартни планове в мислите. Избира това място с мисълта: „Там има танцьорки, крупиета, коктейлни сервитьорки – всички трябва да изглеждат перфектно. Освен това във всеки хотел има салон за красота”.
Оказва се мислите на Еси Уайнгартен никак не са далеч от реалността. Благодарение на тях и с представянето в бляскавия град „Essie” започва да се сдобива и с блестящи успехи.
Популярност и признания
Само година след основаването си „цветната вселена” на „Essie” постига зашеметяващ успех. Продуктите на марката печелят все нови и нови почитатели и дори преминават границите на САЩ. Започват да се предлагат в Япония, а не след дълго покоряват Англия и Франция. „Essie” продължава да изненадва с нови цветни попълнения, а през 1982 г. очарова всички и с появата на първия топ лак и първата основа за нанасяне преди поставянето на любимия нюанс. През следващата година получава и първото признание от знаменитост. Във вечерното си тв шоу водещата Joan Rivers обявява, че е с лак за нокти „Jelly Apple” на „Essie”. Оттогава марката става неразделна част от живота на звездите. Получава дори и кралско признание, след като през 1989 г. стилистът на кралица Елизабет II изпраща писмо на „Essie” с искане за „Ballet Slippers” – вдъхновен от балетните пантофки на една балерина и единственият цвят, който Нейно Величество иска да носи.
В средата на 90-те марката вече е носител на редица престижни отличия. С провеждането на първите си награди „Best of Beauty Awards” списание „Allure Magazine” отбелязва името на „Essie” в категорията „Най-добри лакове за нокти”. Не след дълго марката получава награди и от много други модни издания, сред които „InStyle Magazine”, „Women's Healthy & Fitness Magazine”, „CosmoGirl Magazine”. С настъпването на 2000 г. успехите не спират да валят, но и каталогът не спира да се развива. Простира се до иновативно СПА-педикюр лечение, последвано от изобилие от продукти за специлна грижа за ноктите – бази за чупливи, слаби и меки нокти, за подхранване на нормалните и здравите, както и вариации на топ лак, сред които такъв с матов завършек, защитен против начупване, за блясък и бързосъхнещ.
През 2005 г. „Essie” поднася поредната порция цветна зашеметяваща изненада – сътрудничи си с „Platinum Guild International” и дизайнерът Henri Dunay, за да създаде най-скъпия лак за нокти с впечатляващ платинен ефект, наречен „I Do”. Уникалният продукт като че ли отваря още врати към бляскави успехи и от 2008 г. марката започва да си сътрудничи с „Universal Studios”, като присъства във визията на много кинозвезди, а скоро след това започва да се показва и от модните подиуми.
През 2010 г. почитателите на "цветния свят" от лакове са свидетели на още една промяна – „Essie Cosmetics” става част от семейството на „L'Oreal”. Година след сливането всички вече са убедени, че то не повлиява на посоката, в която „Essie” е поела. Напротив, успешният път, по който върви, е същият и марката продължава да получава признания. Дори в кралския дворец „Essie” отново печели доверие – цветът „ Allure” е избран от принцеса Кейт Мидълтън за сватбения ѝ ден. Скоро след прекрасния празник продуктите на „Essie” вече впечатляват дамите в почти цяла Европа. А от 2013 г. България става 103-тата държава, в която марката присъства на масовия пазар.
Днес каталогът на „Essie” предлага над 250 цвята, които се обогатяват с четири сезонни и три ексклузивни колекции на година. Освен това, продукти за специална грижа за ноктите и красиви декорации, с които маникюрът се превръща в изкуство, са сред любимите на много от дамите. А създаването на всяко шишенце има собствена история, защото светът блика от цветове, които се пресъздават в продуктите.
Както казва Еси: „Вдъхновението е навсякъде. В морските води, когато съм на почивка, в парченце шоколадова торта, в дрехите на хората, дори в напитките, като една бутилка червено вино, благодарение на която цветът „Bordeaux” се появи в каталога”.
виж повече виж по-малко
В средата на 90-те марката вече е носител на редица престижни отличия. С провеждането на първите си награди „Best of Beauty Awards” списание „Allure Magazine” отбелязва името на „Essie” в категорията „Най-добри лакове за нокти”. Не след дълго марката получава награди и от много други модни издания, сред които „InStyle Magazine”, „Women's Healthy & Fitness Magazine”, „CosmoGirl Magazine”. С настъпването на 2000 г. успехите не спират да валят, но и каталогът не спира да се развива. Простира се до иновативно СПА-педикюр лечение, последвано от изобилие от продукти за специлна грижа за ноктите – бази за чупливи, слаби и меки нокти, за подхранване на нормалните и здравите, както и вариации на топ лак, сред които такъв с матов завършек, защитен против начупване, за блясък и бързосъхнещ.
През 2005 г. „Essie” поднася поредната порция цветна зашеметяваща изненада – сътрудничи си с „Platinum Guild International” и дизайнерът Henri Dunay, за да създаде най-скъпия лак за нокти с впечатляващ платинен ефект, наречен „I Do”. Уникалният продукт като че ли отваря още врати към бляскави успехи и от 2008 г. марката започва да си сътрудничи с „Universal Studios”, като присъства във визията на много кинозвезди, а скоро след това започва да се показва и от модните подиуми.
През 2010 г. почитателите на "цветния свят" от лакове са свидетели на още една промяна – „Essie Cosmetics” става част от семейството на „L'Oreal”. Година след сливането всички вече са убедени, че то не повлиява на посоката, в която „Essie” е поела. Напротив, успешният път, по който върви, е същият и марката продължава да получава признания. Дори в кралския дворец „Essie” отново печели доверие – цветът „ Allure” е избран от принцеса Кейт Мидълтън за сватбения ѝ ден. Скоро след прекрасния празник продуктите на „Essie” вече впечатляват дамите в почти цяла Европа. А от 2013 г. България става 103-тата държава, в която марката присъства на масовия пазар.
Днес каталогът на „Essie” предлага над 250 цвята, които се обогатяват с четири сезонни и три ексклузивни колекции на година. Освен това, продукти за специална грижа за ноктите и красиви декорации, с които маникюрът се превръща в изкуство, са сред любимите на много от дамите. А създаването на всяко шишенце има собствена история, защото светът блика от цветове, които се пресъздават в продуктите.
Както казва Еси: „Вдъхновението е навсякъде. В морските води, когато съм на почивка, в парченце шоколадова торта, в дрехите на хората, дори в напитките, като една бутилка червено вино, благодарение на която цветът „Bordeaux” се появи в каталога”.